samedi 3 octobre 2015

Facebook spelletje wat ik niet snap

Ik heb het er al eens elders over gehad hier op het forum maar misschien handiger om een eigen topic te open. Er is een nieuw spelletje gaande op Facebook om kinderkanker en borstkanker onder de aandacht te brengen. Het gaat om deze 2 acties.

Citeer:

"Ik ben van plan om Facebook te vullen met striphelden om aandacht te vragen voor kinderkanker. Geef mij een like en ik zal je een stripheld toewijzen".
Citeer:

Hallo Dit jaar de actie: Zoals elk jaar willen we ook dit jaar onze steun geven aan borstkanker. Bij deze het spel van dit jaar : we vragen dat alle meisjes/dames dit doen om de wereld te sensibiliseren tegenover borstkanker. Het is eenvoudig en ik zou willen vragen aan jullie allemaal om mee te doen. Enkele jaren gekend moesten we de kleur van onze BH op onze wall schrijven. De mannen hebben zich dagen afgevraagd wat die kleuren wilden zeggen. Dit jaar vragen we om het aantal tattoos die je hebt te vermelden. Antwoord niet op dit bericht, maar schrijf enkel het getal gevolgd door "en ik ben er trots op", Vb. 1 en ik ben er trots op! Kopieer dit bericht en stuur het in een privé bericht door naar alle meisjes/vrouwen die je kent. Het spel van de BH's heeft in de tijd de media gehaald en dat moet nu ook lukken! GO!Zet daarna een hartje op de wall van de persoon van wie je dit bericht gekregen hebt.Als iemand je vraagt waarom je dit hebt geschreven of waarom er hartjes op je wall staan, antwoord niet.Dit is enkel voor de vrouwen en voor de bewustwording van borstkanker. Alvast bedankt!!
Ik vind aandacht vragen voor deze vreselijke ziekte alleen maar super maar in dit geval is het voor de mensen niet gelijk duidelijk dat het om een actie hier voor gaat. Ik snap niet wat het plaatsen van deze berichten voor functie hebben kans dat mensen er een donatie naar toe overmaken is niet heel erg groot ik heb meer het gevoel dat mensen hier door aandacht willen voor zicht zelf.
Ik heb al 1 keer de vraag aan iemand gesteld of ze ook een donatie hebben overgemaakt omdat ze hier aan mee doet maar kreeg het antwoord terug waarom zou ik een donatie over maken? Ik vrees dat deze persoon niet de enigste die hier niet bij stil zal staan.
Als mensen er ook bij vermelden dat ze een donatie naar het kwf hebben overgemaakt kan ik dat veel meer waarderen maar die heb ik nog niet voor bij zien komen. Daar door snap ik het nut ook niet van dit spelletje.

Is er toevallig iemand die hier wel een logische verklaring voor heeft?

Of misschien iemand een idee voor een ludieke tegen reactie op al de berichten die ik inmiddels voor bij zie komen?


Facebook spelletje wat ik niet snap

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire