vendredi 8 mai 2015

dat ene vriendje/vriendinnetje uit je jeugd

ik kan soms ronduit jaloers zijn op mensen die nog contact hebben met vrienden/vriendinnen van hun basisschool.
Dat heb ik dus niet.
Wij woonden in een kind-arme wijk zal ik maar zeggen. Naast ons gezin ( 3 meiden )woonde er in de straat nog 1 gezin met bijna volwassen kinderen en een nakomertje dat net zo oud was als ik. Op de een of andere manier had ik weinig contact met haar. Om de hoek woonde nog een gezin met kinderen, waar van de oudste dochter een jaar ouder was als ik. ( als je 5 en 6 jaar bent, is dat enorm veel) Wij waren ondanks dat leeftijdsverschil, dikke vriendinnen. Ontroostbaar was ik toen ze, 10 jaar oud,met haar familie naar Nieuw Zeeland emigreerde. Jaren later zag ik haar terug, we waren toen beide halverwege de 20.
Ik vond haar een domme en oppervlakkige muts.....

Daar ging ze het vriendinnetje dat ik zo enorm gemist had.
Maar nu, nu ik zo veel ouder ben, vind ik het echt heel jammer dat er ( behalve mijn 2 zusjes ) maar zo weinig mensen zijn ,met wie ik ben opgegroeid, die ik heb zien veranderen en die mij hebben zien veranderen, en daarom ben ik ook nieuwsgierig naar jullie verhalen over dat ene vriendinnetje.....


dat ene vriendje/vriendinnetje uit je jeugd

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire