dimanche 3 mai 2015

weemoedige kinderliedjes

Vanmiddag toen ik in de zon heerlijk aan het wieden was, kwam er ineens zo'n oud kinderversje in mijn hoofd op.
Deze :
dubbele Jan die zie je niet meer op de kermis staan,
hij is er met zijn wagentje vandoor gegaan
Jan, Jan, dubbele Jan waar zeide gij heen gevaren
Jan, Jan, waar zeide gij heen gegaan??

Voor zijn karretje liep er een oude merrie mee,
die gisteren nog de malle molen draaien dee
Jan, Jan, dubbele Jan waar zeide gij heen gevaren
Jan, Jan, waar zeide gij heen gegaan??

ik vind dat een weemoedig lied
Wie is die Jan, waarom is hij weggegaan, waar heen?
Dat dringende Jan, Jan aan het einde...hij wordt gemist....
En waar om nam hij dat aftandse paardje mee?
kon hij niet meer betalen, hield hij van dat beest?

Kortom ik vind het een beetje een weemoedig lied
Toen ik er over na ging denken, wist ik nog veel meer weemoedige kinderliedjes
Maar jullie mogen eerst


weemoedige kinderliedjes

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire