mercredi 23 septembre 2015

over perfectionisme

De laatste tijd kom ik steeds artikelen tegen over perfectionisme, en dat we dat moeten loslaten.
Persoonlijk heb ik er weinig last van: ik moet wel veel van mezelf,maar perfectie is een eis, die ik mezelf niet opleg.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die er wel last van hebben en hoeveel.
Op vond ik een artikel, dat ik zelf wel heel boeiend vond, hier een klein citaat:

‘Perfectionisme ontstaat doorgaans als een overlevingsmechanisme in de kindertijd. Op zeker ogenblik stelt een kind vast dat het niet voldoet, aan zijn ouders, zijn leerkrachten, zijn vriendenkring … De aangeboren zelfliefde die het kind tot op dat moment had verandert daardoor en manifesteert zich in een nieuwe identiteit.

en hier de rest van het artikel
http://ift.tt/1L5wmUi


over perfectionisme

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire