vendredi 16 janvier 2015

huis kopen in 2015!

Tenminste dat hopen we.

Mijn man en ik wonen nu in een huurflat en ja dat is voorlopig nog prima, maar we hebben een heel mooi huis gezien.

2 keer wezen kijken en we willen het beide graag hebben (in mijn hoofd al gekocht en al)

er zitten een paar maren aan; het huis is net te duur (zo'n 30.000) en in theorie is het al verkocht maar dan onder clausule.

de clausule houdt in dat als de 1e kopers hun huis niet verkocht hebben mogen ze van de koop afzien. Maar houdt ook in dat als wij een bod doen hun 48uur bedenktijd krijgen om te beslissen of ze het huis wel of niet willen hebben. zowel vervalt voor hun de clausule zo niet dat zijn wij de 1e kopers.

De hypotheekverstrekker is met de huidige regelingen aan het berekenen hoe hoog wij onze hypotheek kunnen krijgen. Eveneens heb ik hem gevraagd wat de overige kosten aan notariskosten verplichte bouwkundige verklaring etc gaan worden.



Ik ben heel benieuwd, iemand nog tips waar ik op moet letten? (het huis is top en voor evt klusprojecten mijn schoonpa meegenomen die huizen bouwt voor zijn werk)

maar ik bedoel vooral aan administratie, regeltjes etc.

weet iemand toevallig de verplichte kosten die er naast de koop nog bijkomen?



ik heb er veel zin in maar vind het ook zo spannend hihi





huis kopen in 2015!

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire