lundi 26 janvier 2015

Koffiezetapparaat....

Mijn koffiezetapparaat is een jaar of 3 oud. Sinds een paar maanden klapte steeds het filter dubbel, stroomde hij over, lag mijn aanrecht vol met koffie en prut, had ik slappe koffie die nergens naar smaakte en een hoop bende. Ik ontkalkte hem altijd netjes, maakte hem schoon, maar toen deze ellende begon heb ik hem 3 keer ontkalkt, op zijn kop gezet op de sproeiarm schoon te maken, van binnen uit geborsteld en had 's morgens weer een aanrecht vol koffie, een dubbelgeklapt filter en koffie die ik zo weg kon gooien.



Ik heb hem van de week verbannen naar de bijkeuken en een nieuw apparaat aangeschaft bij de Blokker. Deze was afgeprijsd en daar bovenop nog eens 50% korting dus had hem voor 9 euro. Ik wil heel graag zo'n koffiezetapparaat die ook boontjes kan malen. Maar moet me daar eerst eens in verdiepen want ik las dat er voor sommige modellen die er verkocht worden, geen koolstoffiltertjes meer verkrijgbaar zijn. Ik wil best een koffiezetter kopen van over de 100 euro, maar wil dan wel zeker weten dat ik er minstens een jaar of 5 gebruik van kan maken.....



Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn oude koffiezetapparaat ineens zo raar doet? Zo oud is 'ie niet, van een vrij goed merk (Grundig), dus had ik op zijn minst verwacht dat hij minimaal wel 5 jaar mee kon gaan. Wat is het probleem als je filter steeds dubbel klapt en je koffie hebt waar je doorheen kunt kijken, of nog erger, het hele apparaat overstroomd (laatst viel zelfs de stroom uit omdat 'ie in een plas koffiewater stond en ik kortsluiting had).





Koffiezetapparaat....

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire