mercredi 29 avril 2015

Kunstwerk over online beledigingen

Dag Dames,

Voor de Stedelijke Academie voor Schone Kunsten (SASK) te Roeselare werk ik momenteel aan een schilderij waarmee ik een aanklacht wil doen tegen de vaak ongepaste omgangsvormen op het internet, en dan specifiek ten opzichte van vrouwen. Het werk wordt volledig opgebouwd met echte citaten, die ik nu probeer te sprokkelen op fora en blogs. Ook Facebook lijkt me een goudmijntje, maar daar raak ik natuurlijk niet aan.

Daarom wil ik een beroep doen op jullie. Iedereen heeft vast wel al eens tegen een digitale belediging aangelopen. Dus wil ik graag vragen om die in deze topic te kopiëren. Graag het VOLLEDIGE EN ORIGINELE CITAAT.

Dus niet: "Iemand heeft me ooit verweten voor *******"
Maar wel: "Weete, zo'n achterlijk ******* als gij zou gratis euthanasie moete krijge!!!"

Liefst gewoon Control-C Control-V dus. Smileys en spelfouten zijn een leuke extra en zullen mee verwerkt worden, voor een zo realistisch mogelijk beeld. Indien je dit wil mag daar zeker wat context bij. De specifieke discussie die tot dit soort uitspattingen leidt kan interessant zijn.

Als het werk af is zal ik hier ook een foto van het resultaat posten.

Dank bij voorbaat,
Robbie


Update:
Probleem: Ik merk dat dit forum mijn voorbeeld-belediging automatisch gecensureerd heeft. Dat is natuurlijk een goed idee maar het bemoeilijkt wel de feedback. Ik ga mijn werk niet vullen met ***sterretjes*** hé

@Moderator: Kan hier een oplossing voor gevonden worden? Eventueel een uitzondering voor dit topic, zodat die verboden woorden wel worden weergegeven? Of worden beledigingen in PM's ongecensureerd doorgelaten?


Kunstwerk over online beledigingen

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire