vendredi 1 mai 2015

Artrose bij hond.

Westie liep eergister ineens mank. Ik keek het even aan; hij kan zich verstapt hebben. Gister liep 'ie nog mank dus ik ontzag hem een beetje met wandelen. Gistermiddag ben ik gaan werken en toen ik vandaag thuis kwam liep 'ie wel heel mank, het was alleen maar erger geworden ipv minder. Hij heeft ooit eens een ontsteking in een zweetklier tussen zijn tenen gehad en eigenlijk dacht ik daaraan, maar toen likte hij erg aan zijn pootje en nu niet.

Da gebeld, we konden 's middags komen. Conclusie van da; Westie heeft artrose. Het was nu voelbaar in 2 tenen (waar hij ook het meest last van heeft) en zijn knie van rechtervoorpoot. We hebben pillen voor een week mee gekregen (Carporal 20 mg, 2 per dag) en als hij dan niet beter liep moest ik terug komen. Vanmiddag meteen de eerste dosis gegeven. Net uit geweest en hij gaat als een speer :ohmy: Zo heeft hij al maanden niet meer gelopen.

Ik voel me vreselijk schuldig. Al maanden loopt hij traag, kreunt regelmatig als hij zich omdraait of uitrekt. Ik weet dat trage aan ouderdom, dat kreunen aan het feit dat hij behoorlijk doof aan het worden is en "zuchten", kreunen is geworden omdat hij zichzelf niet meer hoort. Al die tijd heb ik verder niets aan hem gemerkt.Hij liep rustig nog rondjes van 8 km.

Hij mag nu niet meer ver lopen. Toen ik hem net uitliet begon hij aan het eind weer licht mank te lopen, maar verder liep hij zo snel als hij in maanden al niet meer gedaan heeft. Ik ben wat op gaan zoeken hierover en echt vrolijk werd ik er niet van. Ik kwam het eea tegen over voedingssupplementen. Iets over glucosamine en omega 3 visolie. Dit is een totaal nieuw iets voor mij. Hebben hier mensen ervaringen met artrose bij oudere dieren? Virgo, kun jij hier iets over vertellen? De prognose bij een oudere hond? Toen ik ging googelen las ik dat het vaak voor schijnt te komen maar ik heb het in mijn 40 jaar ervaring met honden en katten nog nooit meegemaakt.


Artrose bij hond.

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire