dimanche 22 février 2015

Kruisboogschieten?

Ik weet niet of dit bij sport of hobby hoort.



Mijn dochter heeft een tijdje op handboogschieten gezeten vroeger. Ze kon dit wonderlijk genoeg heel erg goed (ondanks haar slechte motoriek en evenwicht), de reden dat ze ermee gestopt is was omdat ze geen aansluiting bij de groep vond. Zij was best wel jong (10 jaar) en over het algemeen lag de leeftijd toch wat hoger.



De laatste tijd heeft ze het weer steeds over boogschieten. Ze zou het liefst kruisboog schieten. Ik ben een beetje gaan zoeken en tot mijn stomme verbazing kwam ik erachter dat je gewoon een kruisboog mag kopen en hebben in Nederland (een uiterst dodelijk wapen). Nu we dit weten, ben ik dus op zoek voor haar naar een kruisboogvereniging. Lastig, de meeste handboogverenigingen willen absoluut niets te maken hebben met kruisbogen. Ik heb wat verenigingen gevonden die kruisboog schieten maar die zitten allemaal in Brabant, Limburg, Friesland ed. Blijkbaar zitten er rondom Randstad niet zulke schietgrage mensen :D



Is er toevallig iemand die weet of er in de Randstad kruisboogverenigingen zijn? Ik ben echt al 2 uur aan het zoeken en kan er helemaal niet over vinden. Alleen maar workshops hier in de omgeving. Maar ik wil wel graag dat als zij dit wil doen en een eigen kruisboog zou willen, ze ook bij een vereniging zit en leert hoe hiermee om te gaan op een veilige manier.





Kruisboogschieten?

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire