jeudi 23 juillet 2015

Leren kritiek te ontvangen

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen dus ik doe het zo.

Ik ben erg slecht in kritiek ontvangen, ben dan erg geneigd mezelf onmiddellijk te verdedigen.

Het is gekomen door paar meiden van de middelbare school. Ze zaten me continu af te zeiken en deed van alles fout in hun ogen. In het ergste geval schreeuwden ze recht in mijn gezicht. In de brugklas viel het nog redelijk mee. Wel veel geroddel. In het tweede jaar was het echt het aller ergste. Was zelfs genegeerd of uitgescholden voor een week, wel iets wat ik wel dom had aangepakt.

Alleen in het derde jaar was het zeik-vrij, in het vierde jaar begon het weer tijdens praktijklessen. Een vriendin van me zat ook bij dezelfde praktijklessen en het gebeurde ook bij haar.

Hierdoor kan ik dus geen kritiek ontvangen. Gister was ik met dezelfde vriendin gaan praten. Ook zij heeft er last van en faalangst ontwikkeld. Ook onzeker net als ik. Ik schrik hier wel behoorlijk van.

Mijn vraag is of jullie goede tips hebben dat ik kritiek wel kan nemen en waneer ik mezelf wel moet verdedigen en wanneer niet. Alvast bedankt!


Leren kritiek te ontvangen

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire