jeudi 5 mars 2015

Recreatiewoning.

Als ik een jaar of 30 terug mezelf als 60er zag, dan zag ik mezelf altijd rondom een klein huisje in het bos zitten, hondje en katje erbij en genieten van de rust :)





Toevallig bedacht ik me dit ineens laatst weer. En ben eens gaan zoeken naar recreatiewoningen hier in de regio waar je permanent mag verblijven. Helaas zijn dat er in deze regio niet zo veel. Wel bv heel veel rond Utrechtse heuvelrug en Gelderland en in Brabant of Friesland/ Groningen. Dat gaat hem dus niet worden want ik moet nog 14 jaar werken en steeds een reistijd van een uur of meer te hebben voor ik op mijn werk ben zie ik niet zitten. Ik wil ook niet zo heel ver weg van mijn dochter wonen; als er iets aan de hand is wil ik niet ik weet niet hoelang moeten rijden.



Wat mij ook tot denken aanzette zijn de achterlijke prijzen van "sociale" huurwoningen. Ik betaal bijna 600 per maand aan huur (1350 gulden, terwijl mijn inkomen nog steeds weinig veranderd is in al die jaren als ik dat omreken). Mijn dochter zit 4 hoog op een flatje (zonder lift, dus steeds 7 trappen op), met 1 slaapkamer en haar huur is al bijna 500 (nou heeft zij momenteel wel huurtoeslag maar evengoed is het een idioot bedrag). Waar houdt dit op? Ieder jaar gaan die huurprijzen zo rond de 20/25 per maand omhoog, als dit zo doorgaat valt de woning waar ik nu zit straks in de vrije sector grens en kan ik er niet meer blijven wonen.



Ik wil gewoon niet meer zo'n achterlijk bedrag maandelijks uit moeten geven aan een woning die zichzelf allang afbetaald heeft. Dan koop ik liever een chaletje op een rustig park, waar ik vrij zit en middenin de natuur.



Het is alleen in mijn regio zo lastig. Ik heb er 2 gevonden. De rest is allemaal niet permanent bewoonbaar of er mogen bv weer geen honden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Als je er permanent mag wonen, kun je je dan ook gewoon inschrijven?



Ik weet ook niet of dit in het goede topic zit, ik heb maar een gooi gedaan :D





Recreatiewoning.

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire